De ce modelul i8 ar putea fi un eșec pentru BMW

de: Ciprian Ioana
26 01. 2020

Modelul BMW i8 este unul cu care constructorul a încercat să arate că poate face tranziția spre electrice și hibride. Numai că strategia nu s-a dovedit tocmai bună.

Modelul BMW i8 este unul plug-in hibrid, adică se poate încărca și la priză electrică. Face parte din proiectul constructorului auto denumit „Project i”, adică o gamă de electrice și hibride. Modelul a fost lansat în 2014 în Germania și pe piața din SUA un an mai târziu. Dar producția acestuia va fi oprită în aprilie anul acesta.

De ce? E posibil ca BMW să fi venit cu o strategie greșită în cazul acestei mașini prezentate drept una premium, din gama sport. E adevărat că BMW i8 accelerează la 100 km/h în doar 4,4 secunde. Dar e mult mai puțin decât alte modele cu care a căutat să rivalizeze.

Până în 2016 s-a vândut extrem de bine, în peste 10.000 de modele. Între timp, însă, valoarea sa a început să se deprecieze accelerat. Și există câteva cauze.

Unde s-a greșit cu modelul i8

În primul rând, așa cum spuneam, BMW i8 este un model lent. Performează bine pentru o mașină sport, dar nu a fost marketată așa. BMW a vorbit, în schimb, despre o…super-mașină. Ceea ce nu prea e.

Costă nu mai puțin de 150.000 de dolari și, dacă faci comparație din acest punct de vedere cu alte mărci, o să vezi că BMW pierde în fața unor modele precum Porsche 911 GT3, Nissan GTR, Jaguar F Type SVR sau Corvette ZR1. BMW i8 are, așadar, un preț prea mare pentru ce poate să ofere.

Cu cât se produce mai mult o mașină, cu atât valoarea sa se depreciază mai repede. Ia exemplul Ferrari, care se produce doar în cantități limitate. În acest fel, prețul e păstrat sus, tocmai pentru a arăta că modelul este premium și e destinat doar unui anumit număr de clienți. Producătorul n-a făcut așa, n-a păstrat o ediție oarecum limitată. Până să anunțe oprirea producției, care se va întâmpla în aprilie 2020, a apăsat accelerația în fabrică și a început să producă și mai multe modele.

Astfel, un client care-și cumpără un model nou de BMW i8 la 150.000 de dolari, îl poate revinde cu doar 80.000 de dolari în acest moment.

Cum s-a vândut BMW i8

Înainte de a decide să oprească producția la modelul BMW i8, constructorul a mai venit cu o versiune premium. A prezentat, anul trecut, i8 Ultimate Sophisto Edition, despre care a spus că va fi produs doar în 200 de unități.

După aprilie 2020, BMW se va concentra pe linia care include alte modele electrice: sedanul i4 și următoarele generații de crossovere iX3 și iNext. Ar fi de așteptat chiar și o nouă mașină din gama sport, bazată pe conceptul Vision M Next, prezentat anul trecut. Care arată cam așa:

Iată și cum s-a vândut BMW i8 de-a lungul anilor în Europa, potrivit carsalesbase.com.

  • 2018:      1.506
  • 2017:      988
  • 2016:      1.517
  • 2015:      2.056
  • 2014:      1.133

În Statele Unite, constructorul german a vândut peste 1.000 de modele i8 în 2019, o creștere cu 42% față de anul precedent.